עיריית פתח תקווה אישרה את פרוגרמת מתקני הספורט ברובע סירקין

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
ארבעה מגרשי כדורגל תקניים, מגרש לאתלטיקה קלה, קאנטרי קהילתי ואולמות ספורט הם חלק ממערך מתקני הספורט המתוכננים בשכונה. ראש העיר: "שכונת נוף ירקון תיבנה באופן ששם דגש על איכות חיים הן מבחינת תשתיות השכונה והן מבחינת אורח חיים בריא ומיטיב"
ספורט, קאנטרי, מגרש כדורגל
פרוגרמת מתקני הספורט בשכונת נוף ירקון

אתמול (יום ב') התקיים טקס הנחת אבן פינה לקריית הספורט בשכונת נוף ירקון, השכונה החדשה הצפויה לקום על שטח מחנה סירקין לשעבר.

טקס הנחת אבן הפינה להקת מגרש ספורט עירוני 8 בינואר 2024
טקס הנחת אבן הפינה להקמת מגרש ספורט עירוני בשכונת נוף ירקון. צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

על פי פרוגרמת הספורט שפרסמה עיריית פתח תקווה בנובמבר 2023, בשכונת נוף ירקון ייבנו ארבעה מגרשי כדורגל תקניים, מגרש לאתלטיקה קלה, קאנטרי קהילתי, ואולמות ספורט בכל אחד מבתי הספר שייבנו בשכונה.

עוד בתכנון: מתקני ספורט ואולמות ספורט מתקדמים, שבילי הליכה, שבילי רכיבה, מגרשי משחק, מרחבי דשא ועוד. ראש העיר רמי גרינברג ציין בטקס כי "שכונת נוף ירקון תיבנה באופן ששם דגש על איכות חיים הן מבחינת תשתיות השכונה והן מבחינת אורח חיים בריא ומיטיב".

עוד הוא הוסיף כי "מדובר בתשתיות ספורט ובמתקני ספורט שיציבו את העיר פתח תקווה כאחת הערים המובילות בתחום הספורט, מהלך שמקודם במלוא העוצמה בשנים האחרונות, ועם הקמת השכונה החדשה יקבל תנופה משמעותית ביותר".

כאמור, בדיון שהתקיים בנובמבר 2023 הוחלט על פריסת מתקני ספורט ושטחי ספורט בשכונת נוף ירקון, שכוללים תשתיות ספורט ומתקני ספורט מובילים, שיספקו שירות הן לתושבי השכונה החדשה והן לכלל תושבי העיר.

בין היתר יוקמו בחלקה הצפוני של השכונה, בסמוך למתחם התעסוקה הצפוני, קאנטרי קהילתי, ארנה שתבנה בסמוך לאצטדיון עם 4,000 מקומות ישיבה, סקייט-פארק, אולם להתעמלות קרקע ואולם להתעמלות אמנותית שמוקם מול האצטדיון, שבילי אופניים, שבילי הליכה ועוד.

במסגרת הפרוגרמה של שכונת נוף ירקון הוחלט על הקמת ארבעה מגרשי כדורגל תקניים: שני מגרשים בינוניים ושני מגרשים גדולים. מגרשי הכדורגל ישמשו את קבוצות הכדורגל העירוניות.

אחד ממגרשי הכדורגל הגדולים ישולב עם מגרש לאתלטיקה קלה, ויכלול טריבונה עם 2,500 מקומות ישיבה, מבנה ספח משותף הכולל מלתחות, חדרי מאמנים ושופטים, משרדי הנהלה, קפיטריה ועוד. מגרש האתלטיקה ישמש את ספורטאי העיר הנאלצים כיום להשתמש במתקנים מחוץ לעיר.

בצפון שכונה הוקצה שטח גם לבניית קאנטרי קהילתי גדול שיכלול בריכות שחיה, מגרשי ספורט, חדרי חוגים, קיר טיפוס, מתחמי דשא ועוד.

על פי התכנון, במוסדות החינוך ישולבו אולמות ספורט שישמשו את התושבים והקהילה כולה. כך למשל, בבתי הספר התיכוניים ייבנו אולמות ספורט גדולים בשטח של 1,520 מ"ר לכל אולם, בבתי הספר היסודיים, הסמוכים למרכזים קהילתיים, ייבנו אולמות ספורט בינוניים בשטח של 978 מ"ר לכל אולם, וביתר בתי הספר היסודיים ייבנו אולמות ספורט קטנים בשטח של 650 מ"ר.

גרינברג: "אנחנו גאים לבנות את שכונת נוף ירקון תוך מחשבה על כל פרט ועל כל היבט, ובתוך כך לתת תשומת לב משמעותית גם לקידום הספורט בשכונה. שכונת נוף ירקון תבנה באופן ששם דגש על איכות חיים הן מבחינת תשתיות השכונה והן מבחינת אורח החיים שתושביה יוכלו לאמץ".

 

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן