רחוב הרעות פינת מבצע אנטבה: שמות הרחובות ברובע סירקין נחשפים

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
שמות הרחובות שנבחרו ברובע סירקין – שכונת נוף ירקון, מנציחים את המורשת וההיסטוריה של המחנה הצבאי סירקין, שפונה לטובת בינוי השכונה. השמות מעניקים כבוד למפקדי צה"ל והיחידות המיוחדות שפעלו בבסיס הצבאי. ראש העיר: "נותנים הרבה כבוד למורשת הקרבית של מדינת ישראל"
לוחמי יהל"ם. צילום: דובר צה"ל
לוחמי יהל"ם. צילום: דובר צה"ל

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, פרסם לאחרונה מפה החושפת את שמות הרחובות ברובע סירקין – שכונת נוף ירקון העתידית.

"שמות הרחובות החדשים בשכונת נוף ירקון החדשה נותנים הרבה כבוד למורשת הקרבית של מדינת ישראל, כחלק מהוקרה והערכה לגיבורים והגיבורות שמגינים על המולדת", ציין ראש העיר.

המפה של שכונת נוף ירקון עם שמות הרחובות שנבחרו ומנציחים את המורשת הצבאית של ישראל בכלל, ומחנה סירקין בפרט

רובע סירקין הוא חלק מתוכנית הפיתוח של העיר פתח תקווה והוא כוללת כ-12,000 יחידות דיור בגדלים שונים (6-2 חדרים) וכ-300 אלף שטחי מסחר ותעסוקה. הרובע, כאמור, ייבנה על שטחו של המחנה הצבאי "סירקין" שפונה. בחירת השמות לשכונה החדשה מקשרת בין ההיסטוריה העשירה של המחנה הצבאי שפעל במשך 81 שנים, לעתיד.

גרינברג התייחס בעבר לקשר שבין ההיסטוריה העשירה של פתח תקווה לבין התפתחותה ואמר: "אנחנו נותנים ביטוי משמעותי להיסטוריה, מתוך ידיעה שהחיבור למורשת יאפשר לעיר לצמוח בצורה משמעותית יותר".  נראה כי רעיון זה שימש כקו מנחה לעיריית פתח תקווה גם בבחירת השמות לשכונה החדשה.

כבוד למפקדי צה"ל

עיון במפת השכונה החדשה מראה שוועדת השמות העירונית בחרה לכבד את מפקדי היחידות השונות ובתי הספר שפעלו במתחם סירקין במשך 81 שנים עד לסגירתו: בה"ד 1, חיל האוויר, סיירת מטכ"ל, יחידת יהל"ם, יחידת הכלבנים עוקץ ועוד.

כך לדוגמה, אחד הרחובות הראשיים במתחם קרוי על שמו של סגן אלוף מרדכי מודי אלון, מפקד טייסת הקרב הראשונה של חיל האוויר במלחמת העצמאות. חיל האוויר פעל במתחם במחנה הצבאי שנקרא בתחילת דרכו "בסיס אלון כנף 12" על שמו של מודי אלון.

גם יוסף לבוק, יוזם ומקים יחידת הכלבנים, עוקץ, יצחק חופי ואלוף ישראל טל (טליק) אשר שימשו כמפקדי בית הספר לקצינים, בה"ד 1 בעת פעילותו במחנה סירקין, מונצחים בשכונה החדשה.

איש צבא נוסף שזכה לרחוב על שמו הוא אברהם ארנן, מייסדה של סיירת מטכ"ל ומפקדה הראשון. בסיס הקבע של סיירת מטכ"ל היה מחנה סירקין והיא היתה מזוהה עם המחנה עד לפינויו.

לוחמי מטכ"ל בזמן חזרתם ממבצע אנטבה. צילום: דובר צה"ל
לוחמי מטכ"ל בזמן חזרתם ממבצע אנטבה. צילום: דובר צה"ל

חלק מהרחובות קרויים גם על שמות מבצעים נועזים שביצעה סיירת מטכ"ל בין הידועים בהם, מבצע אנטבה, מבצע אביב נעורים, מבצע שלדג ומבצע חלוץ. גם הסיסמה של היחידה, "המעז מנצח", הונצחה בשם רחוב בשכונה החדשה.

שמות נוספים במתחם החדש מקדשים את ערך הרעות של צה"ל ולוחמיו, ומעניקים כבוד לאלה שנושאים בעול השירות וההגנה במהלך כל השנים: רחוב הטייסים, רחוב הקצינים, הצנחניות וכנפי טיס.

כבוד לקצינים ולטייסים. בתמונה: מסדר כנפיים לטייסים. צילום: דובר צה"ל

הנצחת מורשת הקרב בשכונת נוף ירקון מתווספת למהלך העירייה להנצחתם של כלבי יחידת עוקץ, אשר סייעו לכוחות צה"ל בלחימה תוך הקרבת חייהם. גינות הכלבים ברחבי העיר ינציחו את שמם של ההולכים על ארבע.

גינות כלבים ברחבי העיר ינציחו את שמות כלבי יחידת עוקץ, שסייעו לחיילים בלחימה. צילום: דוברות צה"ל

לקריאה נוספת: 80 שנות היסטוריה: נפרדים ממחנה סירקין

תגיות

כתבות נוספות

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן